Technologia

Koncepcja zegarka Swatch uwzględniała diametralne zmiany i charakteryzowała się

dużym nowatorstwem. Polegało to na:

- uproszczeniu procesu montażu,

- redukcji liczby części,

- rezygnacji ze śrub na rzecz gwarantujących wodo- i wstrząsoodporność nitów,

- wprowadzeniu solidnych, komfortowych opatentowanych pasków,

- zastosowaniu wymienianej co trzy lata, zamykanej w obudowie baterii.

Produkcja- również w tym zakresie wprowadzono nowatorskie pomysły:

- montaż zegarka od jednej strony,

- automatyzację montażu,

- wykorzystanie nowych technologii i materiałów,

- wprowadzenie surowych wymagań jakościowych,

W konsekwencji osiągnięto znaczną redukcję kosztów przy jednoczesnej poprawie jakości

w tym samym segmencie cenowym.

Marketing- nowy zespół wykazał się dotychczas niespotykanym w tej branży podejściem.

Pozycjonowanie produktu:

Określono rynek docelowy – młodzi ludzie w wieku od 18 do 30 lat. Ponad jakościowe

zalety zegarka wyniesiono potrzebę identyfikacji go z radością życia oraz modą.

Polityka cenowa:

Poziom cen ustalono w taki sposób, aby pozwalały one klientom na spontaniczny zakup, a

jednocześnie zapewniły marżę konieczną do pokrycia wydatków na reklamę.

Dystrybucja:

Jako produkt „modny", Swatch'a nie sprzedawano w odróżnieniu od produktów

konkurencyjnych cenowo (Timex, Casio) u masowych detalistów, lecz w

prestiżowych centrach handlowych, szykownych butikach i sklepach jubilerskich.