Zarządzanie i praca menedżera-skrypt

Nasza ocena:

3
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1288
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie i praca menedżera-skrypt - strona 1 Zarządzanie i praca menedżera-skrypt - strona 2 Zarządzanie i praca menedżera-skrypt - strona 3

Fragment notatki:

ZARZĄDZANIE I PRACA MENEDŻERA Organizacja
Grupa ludzi, którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany i skoordynowany, aby osiągnąć pewien zestaw celów.
Zarządzanie Zestaw działań (obejmujący planowanie i podejmowanie decyzji, organizowanie, przewodzenie, tj. kierowanie ludźmi, i kontrolowanie) skierowanych na zasoby organizacji (ludzkie, finansowe, rzeczowe i informacyjne) i wykonywanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji w sposób sprawny (wykorzystujący zasoby mądrze i bez zbędnego marnotrawstwa) i skuteczny (działający z powodzeniem).
Teoria systemów sugeruje, że wszelkie organizacje wykorzystują cztery podstawowe rodzaje nakładów czy zasobów ze swojego otoczenia:
- zasoby ludzkie Obejmują uzdolnienia kierownicze i siłę roboczą.
- zasoby pieniężne To kapitał finansowy wykorzystywany przez organizację do finansowania zarówno bieżącego, jak i długofalowego funkcjonowania.
- zasoby rzeczowe Obejmują surowce, pomieszczenia biurowe i produkcyjne oraz sprzęt. - zasoby informacyjne To wszelkiego typu użyteczne dane niezbędne do skutecznego podejmowania decyzji.
Zestaw działań w zarządzaniu obejmuje:
- Planowanie Wytyczanie celów organizacji i określanie sposobu ich najlepszej realizacji.
W ramach planowania wyróżniamy:
• podejmowanie decyzji Część procesu planowania obejmująca wybór trybu działania spośród zestawu dostępnych możliwości.
- Organizowanie
Logiczne grupowanie działań i zasobów.
- Kierowanie ludźmi ( przewodzenie)
Zespół procesów wykorzystywanych w celu sprawienia, by członkowie organizacji współpracowali ze sobą w interesie organizacji.
- Kontrolowanie Obserwowanie postępów organizacji w realizowaniu jej celów.
Menedżer
Osoba, której podstawowym zadaniem jest realizacja procesu zarządzania. Menedżerowie odpowiadają za powiązanie i koordynację zasobów ( ludzkich, rzeczowych, pieniężnych, informacyjnych) dla osiągnięcia celów organizacji.
Jak zostać menadżerem Rola wykształcenia
Studenci nabywają kwalifikacje kierownicze w zorganizowanym systemie edukacyjnym. Po ukończeniu kursu uzyskują podstawę do rozwoju umiejętności kierowniczych w ramach wyższych kursów. Wielu menedżerów średniego i najwyższego szczebla okresowo wraca do uczelni, by uczestniczyć w programach rozwoju kadr kierowniczych, trwających od kilku dni do kilku tygodni. Również menedżerowie pierwszej linii korzystają z okazji wzbogacenia swego wykształcenia i z programów kształcenia ustawicznego oferowanych przez szkoły wyższe.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz