Koncepcje zarządzania

note /search

Benchmarking - Przewaga konkurencyjna

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1757

Benchmarking Z języka angielskiego „bench - mark” tzn. reper, czyli wyznaczony na widocznym z daleka miejscu (np. na wzgórzu punkt orientacyjny wykorzystywany w pomiarach niwelac...

Kaizen

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 322
Wyświetleń: 1561

Kaizen Oznacza ciągłe doskonalenie. Ponadto oznacza ciągłe udoskonalanie w życiu osobistym, domowym, na płaszczyźnie społecznej i w pracy. W przedsiębiorstwie kaizen to ciągłe doskonalenie się wszystkich - menedżerów i pracowników. Kaizen jest: -...

Lean management - kaikaku

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1883

Lean management Nazwa koncepcji pochodzi z języka angielskiego i oznacza: smukłość i przystosowanie. Traktowane jest jako wyszczuplone (odchudzone) zarządzanie. Opiera się na koncentracji wysiłków przedsiębiorstwa na oczekiwaniach i potrz...

Outsourcing - Offshoring

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 294
Wyświetleń: 2527

Outsourcing 6. Definicja outsourcingu Kierunek restrukturyzacji obejmujący zestaw długofalowych działań restrukturyzacyjnych polegających na wydzieleniu z przedsiębiorstwa czynności bądź funkcji, które mogą być przekazane partnerom zewnętrznym. 7. Różnice pomiędzy outsourcingiem strategicznym a w...

Six Sigma

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 91
Wyświetleń: 1330

Six Sigma 1. Six Sigma Zestaw reguł postępowania, skoncentrowany na jakości procesów i ograniczeniu ich zmienności (liczby błędów), co wpływa na poprawę rentowności przedsiębiorstwa 2. Pojęcia związane z Six Sigma - COPQ (Cost of Poor Quality) -...

TBM

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 210
Wyświetleń: 2037

TBM 1. Czas jako istotny czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw - skrócenie procesów - dotrzymywanie umówionych terminów - uformowanie na nowo istniejących procesów - rozwijanie nowych produktów i procesów 2. Reguły dotyczące konkurowania czasem wg

TQM

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 413
Wyświetleń: 2184

Jakość Ogół cech produktu lub usługi decydujących o ich zdolności do zaspokojenia aktualnych bądź potencjalnych potrzeb klientów. Do wymiarów jakości zalicza się - wyniki - cechy - uzupełniają one produkt, stanowią dodatkową funkcję - niezawodność - bezusterkowe działania - zgodność - trwałość -...

Zarządzanie wiedzą i organizacja ucząca się

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1043

Zarządzanie wiedzą i organizacja ucząca się 1. Zarządzanie wiedzą - proces umożliwiający generowanie bogactwa z wiedzy i kapitału intelektualnego - proces identyfikacji, zdobywania i wykorzystywania wiedzy, mający na celu poprawę konku...

Zarządzanie zmianą i reenginering

  • Uniwersytet Gdański
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 203
Wyświetleń: 882

Zarządzanie zmianą i reenginering 3. Trendy zmian W przeszłości W przyszłości Przedsiębiorstwo postrzegane jako zbór funkcji i specjalności zawodowych konkurujących między sobą przy wytwarzaniu produktu Przedsiębiorstwo postrzegane ...

Benchmarking-istota problemu

  • Politechnika Gdańska
  • Koncepcje zarządzania
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1603

Benchmarking 1. Pojęcie benchmarkingu Wśród technik zarządzania, benchmarking zyskuje ostatnio coraz bardziej na znaczeniu. Jego powodzenie opiera się na wielości obszarów zastosowania. Benchmarkingiem można posługiwać się jak narzędziem do w...