Uczenie się w perspektywie konstruktywistycznej - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1638
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Uczenie się w perspektywie konstruktywistycznej - omówienie  - strona 1

Fragment notatki:

Uczenie się w perspektywie konstruktywistycznej!
Rola nauczyciela:
- organizator, negocjator, towarzysz, przewodnik
- stawia uczniowi nowe sytuacje rozwojowe
- motywuje ucznia do działania
- bierze czynny udział w tworzeniu lekcji
- aktywizuje wiedzę osobistą ucznia
- dopuszcza błędy uczniów i jednocześnie pomaga je rozwiązać
Rola ucznia:
- stara się rozwiązać problemy metodą prób i błędów
- wykorzystuje przed-wiedzę w dalszym działaniu
- korzysta z okazji edukacyjnych, które stwarza mu nauczyciel
- dziecko stwarza nowe strategie myślenia
- dziecko jest źródłem inspiracji dla nauczyciela
Rady dla nauczyciela:
- nie nakazuj, bądź przewodnikiem
- nie podawaj uczniom gotowej odpowiedzi, sam potrafi do niej dojść
- uwzględniaj 4 etapy rozwojowe wg Piageta
- pozwól dziecku korzystać z własnych doświadczeń
- oprócz wiedzy przekazuj dziecku normy społeczne
Etapy rozwojowe wg Piageta:
1) faza sensomotoryczna
2) etap przedoperacyjny
3) etap operacji konkretnych
4) etap operacji formalnych
Uczenie się a aktywność podmiotu uczącego się:
- konstruowanie i kreowanie nowych struktur wiedzy
- czynne uczestnictwo w zajęciach
- samodzielne dochodzenie do rozwiązywania problemów
- korzystanie z doświadczeń dziecka i z jego wiedzy osobistej
- zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz