To tylko jedna z 85 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Funkcjonalność systemu opiera się na czterech podstawowych zasadach wywodzących się z TL lub orzecznictwa TSUE (zasada ram instytucjonalnych, zasada równowagi instytucjonalnej, zasada autonomii instytucjonalnej, zasada lojalnej współpracy międzyinstytucjonalnej). Z czego wynikała sytuacja, że system (katalog instytucji) był mało przejrzysty? Z czym się to wiązało? Sytuacja ta wiązała się z funkcjonowaniem trzech filarów;
Rada Europejska miały wyjątkowy status będąc organem całej UE, natomiast instytucje WE były „wypożyczane" do pełnienia określonych funkcji w ramach II i III filaru (II - wspólna polityka zagraniczna i bezpieczeństwa, III - współpraca policyjna i sądowa w sprawach karnych) Co dokonuje traktat znosząc strukturę filarową?
TL znosząc strukturę filarową UE dokonuje uproszczenia systemu instytucjonalnego UE - jeden katalog instytucji Czy katalog instytucji uległ rozszerzeniu? Jeśli tak to o jakie instytucje?
Katalog instytucji uległ rozszerzeniu o Radę Europejską (RE) oraz o Europejski Bank Centralny (EBC) Katalog instytucji Unii Europejskiej? Katalog instytucji zawarty jest w art. 13 ust. 1 TUE;
Parlament Europejski;
- Rada Europejska (nie była instytucją);
- Rada (dawniej Rada UE);
- Komisja Europejska (Komisja);
- Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS);
- Europejski Bank Centralny;
- Trybunał Obrachunkowy.
Jakie organy poza instytucjami funkcjonują w ramach systemu instytucjonalnego UE? Europejski Bank Inwestycyjny (EBI);
- Komitet Ekonomiczno-Finansowy (KEF);
- Komitet Ekonomiczno-Społeczny (KES);
- Komitet Regionów (KR);
- Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich;
- Komitet Stałych Przedstawicieli - COREPER;
- Wysoki przedstawiciel do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa;
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)