Przewóz ładunków niebezpiecznych drogą morską

Nasza ocena:

5
Pobrań: 749
Wyświetleń: 4109
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Przewóz ładunków niebezpiecznych drogą morską - strona 1 Przewóz ładunków niebezpiecznych drogą morską - strona 2 Przewóz ładunków niebezpiecznych drogą morską - strona 3

Fragment notatki:

Przewóz ładunków niebezpiecznych drogą morską   Przewóz morski ma szczególnie bogatą regulację przewozów towarów niebezpiecznych  (dangerous cargoes). Przede wszystkim jest to Rozdział VII - Przewóz towarów  niebezpiecznych Konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS) z 1.11.1974 r. z  wieloma następnymi poprawkami. Elementami systemu SOLAS są tzw. kody lub kodeksy. W  szczególności:  -Międzynarodowy Morski Kodeks Towarów Niebezpiecznych (International Maritime  Dangerous Goods Code  -IMDG Code) - rezolucja nr A716 (17) IMO;  -Międzynarodowy Kodeks Bezpiecznego Przewozu Statkami Napromieniowanego Paliwa  Jądrowego, Plutonu i Wysoko promieniotwórczych Odpadów w Pojemnikach (Code for the  Safe Carriage of Irradiated Nuclear Fuel, Plutonium and High  Level Radioactive Wastes in Flasks on Board Ships - INF Code)  rezolucja nr 88/71 IMO;  -Międzynarodowy Budowy i Wyposażenia Statków Przewożących Niebezpieczne Chemikalia  Luzem (International  Code for the Construction and Equipment of Ships Carrying Dangerous Chamicals in Bulk -  IBC Code) - rezolucja MSC 4/48 IMO    -Międzynarodowy Kodeks Budowy i Wyposażenia Statków przewożących Skroplone Gazy  Luzem {International Code for the Construction and Equipment of Ships Carrying Liquefied  Gases in Bulk - IGC Code) - rezolucja MSC 5/48 IMO.     Mamy także liczne przepisy krajowe np.:  -rozporządzenie w sprawie transportu materiałów niebezpiecznych z 1974 r. (z późniejszymi  zmianami),  -rozporządzenie w sprawie określenia zasad przewozu towarów niebezpiecznych statkami  niepodlegającymi Konwencji SOLAS z 2003 r.  Do towarów niebezpiecznych w prawie morskim zalicza  się:  -wymienione w Kodeksie IMDG;  -oleje umieszczone w Aneksie I Konwencji MARPOL 73/78;  -gazy wymienione w Kodeksie IGC;  -chemikalia wymienione w Kodeksie IBC;  -niebezpieczne i szkodliwe substancje i materiały, w tym zanieczyszczające morze {marine  pollutants) i odpady wymienione w Kodeksie IMDG;  -ładunki masowe stałe stwarzające chemiczne zagrożenia oraz ładunki stwarzające  chemiczne zagrożenie tylko w przewozie masowym (zgodnie z Kodeksem Bezpiecznego  Przewozu Stałych Ładunków Masowych (Code of Safe Practice for Solid Bulk Cargoes - BC  Code);  -puste nieoczyszczone opakowania, cysterny, kontenery, beczki, kanistry zawierające  wcześniej materiały niebezpieczne.  Konwencja SOLAS (roz.VII prawidło 2) dzieli towary niebezpieczne na następujące klasy:  1 .materiały wybuchowe;  2.gazy sprężone, skroplone lub rozpuszczone, bądące pod ciśnieniem;  3.ciecze łatwopalne;  

(…)

… lub rozpuszczone, bądące pod ciśnieniem;
3.ciecze łatwopalne;
4.1 .łatwopalne ciała stałe;
4.2.substancje skłonne do samozapłonu;
4.3.substancje, które w kontakcie z wodą wydzielają gazy łatwopalne;
5.1.substancje utleniające;
5.2.nadtlenki organiczne;
6.1 .substancje toksyczne;
6.2.substancje zakaźne;
7.materiały promieniotwórcze;
8.materiały powodujące korozję;
9.różne substancje i materiały niebezpieczne…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz