Podstawy edytorstwa

note /search

Książka jako produkt wydawnictwa-wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy edytorstwa
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1239

Książka jako produkt wydawnictwa 1 Książka składa się z bloku książki i oprawy. Blok książki 1. Strony tytułowe (4), 2. Spis treści – obecnie preferuje się umieszczanie go na początku 3. Materiały poprzedzające tekst główny [wstępy, motto] 4. Tekst główny 5. Materiały uzupełniające tekst gł...

Wstęp do edytorstwa-wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy edytorstwa
Pobrań: 469
Wyświetleń: 1400

Wstęp do edytorstwa, 23.10.2008 Pomysł na książkę bądź też gotową ofertę autora omawia się na kolegium w redakcji, gdzie rozważa się, czy książka pasuje do strategii wydawniczej, poziomu wydawnictwa, etc. Gdy książka jest kiepska, a jej poprawienie kosztowałoby za dużo pracy, wówczas oferta zos...

Hierarchia partii tekstu publikacji książkowych-wykład

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy edytorstwa
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1050

Hierarchia partii tekstu publikacji książkowych    Poszczególne partie tekstu głównego należy zasadniczo oznaczać numerami i tytułami. W publikacjach o nieskomplikowanej strukturze można nie numerować partii tekstu niższego rzędu, e.g. podrozdziałów, zaznaczając ich hierarchię jedynie kro...

Wprowadzenie publikacji do planu wydawniczego i budżetowanie publikacj...

  • Uniwersytet Warszawski
  • Podstawy edytorstwa
Pobrań: 259
Wyświetleń: 812

Wprowadzenie publikacji do planu wydawniczego i budżetowanie publikacji 1. Przygotowanie dokumentacji 2. Konsultacja z działem marketingu i sprzedaży [nasze wewnętrzne oceny przydatności i zewnętrzne recenzje mamy już gotowe – w dok. w pkt. 1] Wydawnictwo, zwłaszcza duże, niebędące rodzinną fi...