Modele biznesu elektronicznego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 742
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Modele biznesu elektronicznego - strona 1 Modele biznesu elektronicznego - strona 2 Modele biznesu elektronicznego - strona 3

Fragment notatki:

Modele biznesu elektronicznego Model biznesu elektronicznego wg. Hartmena
Platforma handlu Internet Oferowane : produkty Usługi : Usługi, treść Grupa docelowa : rynki, klienci niszowi Obszary działania : dostarczanie oddziaływań opartych na sieci produktów, usług i treści dystrybuowanych w oparciu o model biznesowy gospodarki internetowej. Cele: zdominowanie grupy docelowej Źródła przychodów: - Marża na produktach lub usługach - Reklama Przykład: Intel
Pośrednik informacyjny Oferowane usługi : usługi, usługi agregacji, treść, kojarzenie ofert Grupa docelowa: - członkowie społeczności wirtualnych
- członkowie łańcucha tworzenia wartości lub część łańcucha w danym sektorze, segment rynku Obszar działania : agregacja kupujących u sprzedających w celu przeprowadzenia transakcji Cel: stworzenie wśród klientów odbioru firmy jako dominujący na rynku lub przejęcie jak największej części zamiennych na norm transakcji Źródło przychodów: - reklama
- prowizja za subskrypcje i za współpracę
- procent od zawartych transakcji Przykład: Net Bug Pośrednik zaufania Oferowane usługi : bezpieczne środowisko, usługi powiernicze, poufność, zabezpieczenie i marka Grupa docelowa : nabywcy, sprzedawcy, grupy klientów Obszary działania : tworzenie weryfikowalnego środowiska, w którym w oparciu o pełną informację może dochodzić do zawierania porozumienia oraz poufnej i bezpiecznej wymiany wartości. Cel: kreacje wartości dla każdej transakcji poprzez tworzenie bezpiecznego środowiska transakcyjnego Strumień przychodów: - prowizje licencyjne
- opłaty rejestracyjne Przykłady: Cyber Cash
Firma wspomagająca realizację przedsięwzięć e-biznesowych Oferowane usługi: - wyspecjalizowane funkcje, usługi dodatkowe pozwalające członkom łańcucha podaży realizować wartości na transakcjach stymulowanych przez przedsiębiorstwo
- produkty do zastosowań e-biznesowych i usługi wspomagające handel internetowy Grupy docelowe : firmy e-biznesowe, pośrednicy informacyjni Obszary działania : wspomaganie i zwiększenie możliwości dostawców, produktów i usług e-biznesowych poprzez dostarczanie prostych i funkcjonalnych rozwiązań Cele: realizowanie wartości z każdej transakcji dzięki łączeniu zainteresowanych potencjalnie klientów ze sprzedawcami w środowisku całkowitego przyzwolenia

(…)

…, opłaty członkowskie, odsetki od transakcji
Przykład: GE TPN
Model biznesowy wg. Trmanersa
- pośrednictwo informacyjne
- dostawca usług łańcucha wartości
- integrator łańcuchów wartości
- trzecia strona rynku
- platforma współpracy
- wirtualna społeczność
- aukcje elektroniczne
- elektroniczne centrum handlowe
- elektroniczne zaopatrzenie
- sklep internetowy
Innowacyjność i stopień integracji modeli biznes: integrator łańcuchów wartości, trzecia strona rynku, platforma współpracy
Pośrednictwo informacji i usługi zaufania
Cel: dostawane wartości do ogromnych ilości danych w otwartych sieciach albo zgromadzonych w zintegrowanych operacjach biznesowych
Przychody dla pośredników informacji: składki członkowskie, zapłata za użycie, reklama
Przykłady: porady inwestycyjne Usługi zaufania
Cel: zapewnienie…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz