MIĘDZYNARODOWY CHARAKTER WSPÓŁCZESNYCH KONCERNÓW MEDIALNYCH.
Międzynarodowość i multimedialność- to charakterystyczne cechy współczesnych koncernów medialnych. Potentaci rzadko ograniczają się do ekspansji na terenie jednego kraju i bardzo chętnie rozszerzają swoją działalność na inne państwa. I tak na przykład:
News Corporation Murdocha posiada media w Wielkiej Brytanii, Australii, USA, Kanadzie, Azji i we Włoszech.
Grupa Roberta Hersanta kupowała tytuły prasowe na przykład w Polsce (m.in. Rzeczpospolita).
Koncern Axel Springer kupił udziały w hiszpańskiej grupie wydawniczej.
Bauer wykracza poza obszar Niemiec i inwestuje w media Europy wschodniej i środkowej. W Wielkiej Brytanii jest jednym z pięciu największych wydawców czasopism kolorowych. Gigantem międzynarodowym jest koncern prasowy Bertelsmann AG. Posiada domy książek i wydawnictwa na całym świecie.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)