Koncepcja uczenia się i nauczania w koncepcji Davida A. Kolba

Nasza ocena:

5
Pobrań: 98
Wyświetleń: 1505
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Koncepcja uczenia się i nauczania w koncepcji Davida A. Kolba - strona 1 Koncepcja uczenia się i nauczania w koncepcji Davida A. Kolba - strona 2 Koncepcja uczenia się i nauczania w koncepcji Davida A. Kolba - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 1: Koncepcja uczenia się i nauczania w koncepcji Davida A. Kolba . W cyklu Kolba chodzi o uczenie się poprzez doświadczenie.
Każdy z tych typów ma swoje mocne i słabe strony.
PROJEKT : Projekt lekcji języka polskiego - taki, aby scenariusz lekcji dał się zapisać w cyklu Kolba.
Sekwencja zdarzeń nie jest przypadkowa.
Scenariusz powinien zawierać:
imiona i nazwiska autorek projektu, kierunek studiów, rok,
atrakcyjny temat lekcji (może być podtytuł i wiek dzieci),
w formie pytania,
intrygujący,
cele dotyczące pożądanych zmian w uczniach na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw,
scenariusz zajęć:
zawiera kolejne etapy lekcji,
w formie narracyjnej, w formie opowieści,
powinno z niego wynikać, jakie formy podejmuje nauczyciel, jakie zadaje pytania, co robią uczniowie.
Prezentacja powinna być wykonana przez wszystkie autorki.
ROZWÓJ W KONCEPCJI Erika H. Eriksona:
Czynniki mające wpływ na rozwój:
społeczne,
psychologiczne,
cielesne,
potrzeby własne.
Kryzys rozwojowy to okres wzmożonej utraty stabilizacji.
(rysunek)
Problem poczucia lub braku ufności:
optymizm, otwartość na innych ludzi, zdolność tworzenia relacji,
wiara w to, że będzie dobrze, ufność w ludzi.
Świadomość „ja i nie ja”:
niemowlę nie umie i nie musi odróżniać siebie ze świata,
problem autonomii: mowa, libido analne, wstawanie na własnych nogach, niezależność, samodzielność, poznawanie własnego siebie,
osoby, które w wieku 2-3 lat mają duże poczucie autonomii, w niewyuczony sposób potrafią być asertywne,
problemy: wstyd, zwątpienie,
dziecku należy pomagać, byś cierpliwym, nie można go zawstydzać, wyręczać nie bagatelizować problemów dziecka.
Inicjatywa i poczucie winy (wiek przedszkolny).
Pracowitość i poczucie niższości (wiek szkolny).
Tożsamość (lata młodzieńcze).
Intymność (nastolatki).
Generatywność.
cdn.
Projekt nr 2.
Opisać co najmniej trzy elementy systemu społecznego.
Ad. 2. Elementami systemu społecznego mogą być:
klasa, każda grupa społeczna, nauczyciel-wychowawca i nauczyciele uczący w danej klasie,
uczniowie, cała szkoła z jej regułami (statut, prawa i obowiązki ucznia, Wewnątrzszkolny System Oceniania), dyrektor, pracownicy szkoły (psycholog szkolny, pedagog),
przestrzeń lokalna, z której dzieci pochodzą.


(…)

….
Jest ważne, aby reguły dotyczyły zachowania i uczniów, i nauczycieli. Stanowi to podstawę trójstronnego podejścia do modelu pracy z regułami w klasie.
Polecam film:
ang. The Ron Clark Story  pol. Młodzi gniewni - historia Rona Clarka
Film do ściągnięcia tutaj lub tutaj.
* * * * *
PSYCHOLOGIA mgr Szymon Hejmanowski
szymon.hejmanowski@amu.edu.pl

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz