Działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów- opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 364
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów- opracowanie - strona 1 Działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów- opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI W ZAKRESIE ODZYSKU LUB UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW
Podstawa prawna: art. 26 ust. 1, art. 27 ust. 1 i 3, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251, z późn. zm.)
Posiadacz odpadów, który prowadzi działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów obowiązany jest do uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1, art. 33 ust. 2, 4 i 4a oraz art. 43 ust. 5 ustawy o odpadach.
Zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy o odpadach właściwym organem, który w drodze decyzji wydaje zezwolenie na prowadzenie przedmiotowej działalności, jest:
marszałek województwa dla przedsięwzięć lub instalacji, o których mowa w art. 378 ust. 2a ustawy Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz,. 150, z późn. zm.),
starosta dla pozostałych przedsięwzięć.
Właściwość miejscową organu, ustala się według miejsca prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów.
W celu uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, należy złożyć:
opłatę skarbową w wysokości 616 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635, z późn. zm.),
w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów pozwolenie na użytkowanie obiektu lub zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 170, poz. 1217), jeśli jest wymagane,
wniosek (w związku z koniecznością, przed wydaniem decyzji, uzyskania opinii właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, wskazane jest złożenie dokumentacji w dwóch egzemplarzach).
Wniosek o zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, powinien zawierać:
wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do odzysku lub unieszkodliwiania;
określenie ilości odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych odzyskowi lub unieszkodliwianiu w okresie roku;
oznaczenie miejsca prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
wskazanie miejsca i sposobu oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
szczegółowy opis stosowanych metod odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalaj ących należycie wykonywać działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadaj ących wymaganiom ochrony środowiska;
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz