Demaskowanie w biznesie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 119
Wyświetleń: 861
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Demaskowanie w biznesie - strona 1

Fragment notatki:


Demaskowanie (whistle-blowing)
  Demaskowanie - zwracanie publicznej uwagi na zło, zwykle w celu odsunięcia zagrożenia. Zło może dotyczyć funkcjonowania firmy lub jej produktów i polega na wyrządzaniu lub możliwości wyrządzenia krzywdy klientom, pracownikom, członkom społeczności.
 
Czy można moralnie usprawiedliwić wyjawianie przez pracownika informacji dyskredytujących firmę?
  Warunki do moralnie dopuszczalnego i wymaganego demaskowania   Moralnie dopuszczalne Firma poprzez swoje produkty i/lub działalność wyrządza poważną szkodę klientom, pracownikom, społeczności.
W momencie, gdy pracownik uświadomi sobie grożące niebezpieczeństwo, powinien zgłosić ten fakt bezpośrednim przełożonym
W przypadku, gdy bezpośredni przełożeni pozostają bezczynni, demaskator powinien wykorzystać procedury wewnętrzne firmy, by zawiadomić o zagrożeniu.
 
Pierwsze demaskowanie powinno odbyć się wewnątrz firmy. Jeżeli nie przynosi to efektów, demaskator jest usprawiedliwiony, jeśli powiadomi prasę, policję, etc.
  Moralnie wymagane U pracownika powinny pojawić się wyrzuty sumienia, gdyby nie zdemaskował
Pracownik demaskujący musi dysponować lub posiadać dostęp do dowodów, które bezstronny sędzia uznałby za wystarczające.
Pracownik musi być przekonany, że w wyniku upubliczniania sprawy firma wprowadzi konieczne zmiany.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz