Budowa przęseł belkowych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 315
Wyświetleń: 1337
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Budowa przęseł belkowych - wykład - strona 1 Budowa przęseł belkowych - wykład - strona 2 Budowa przęseł belkowych - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Budowa przęseł belkowych
Budową przęseł belkowych bądź ramowych rozpoczyna się od wykonania tzw. segmentu startowego na rusztowaniach stacjonarnych, następnie, po zamontowaniu na nich wózków rusztowaniowych (trawelerów) z deskowaniami, betonuje się ko­lejne segmenty o długości kilku metrów, a po uzyskaniu odpowiedniej wytrzymałoś­ci betonu spręża się segment wspornika kablami przechodzącymi od czoła do czoła przez przekrój podporowy. Przemieszczając kolejno wózki i powtarzając opisane czynności wydłuża się wsporniki do połowy rozpiętości przęsła, proces wykonania konstrukcji kończy połączenie końców wsporników przez zabetonowanie ostatnie­go segmentu i ostateczne sprężenie konstrukcji (rys. 6.16).
W wymienionych sposobach budowy wykorzystuje się z reguły zasadę cięć płaszczyznami pionowymi prostopadłymi do osi mostu, a tylko w przypadku złożo­nych przekrojów, np. typu skrzynkowego, wykorzystuje się czasami dodatkowo za­sadę przecięć płaszczyznami poziomymi (rys. 6.17), aby umożliwić betonowanie etapami.
Montaż całych przęseł wykonanych w wytwórni konstrukcji stalowej, czy też w zakładzie prefabrykacyjnym jest możliwy tylko wtedy, gdy wymiary przęsła i jego masa nie przekraczają dopuszczalnych ze względu na transport parametrów. Uwaga dotyczy praktycznie tylko wąskich przęseł mostów kolejowych (kładek dla pieszych) o niewielkiej rozpiętości, ale i w tych przypadkach wsporniki chodniko­we czy koryta balastowego są łączone z prefabrykatami stalowymi bądź dobetono-wane po zmontowaniu na łożyskach przęsła (porównaj rys. 5.3-28, typ 126).
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz