Badanie marketingowe - zainteresowania muzyczne

Nasza ocena:

5
Pobrań: 28
Wyświetleń: 2261
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Badanie marketingowe - zainteresowania muzyczne - strona 1 Badanie marketingowe - zainteresowania muzyczne - strona 2 Badanie marketingowe - zainteresowania muzyczne - strona 3

Fragment notatki:

Dokument zawiera badania opinii publicznej dotyczące zainteresowań muzycznych mieszkańców Ostrowa Wlkp. i oceny życia muzycznego w mieście.

W dokumencie można spotkać się z takimi zagadnieniami jak: metody badań marketingowych, charakterystyka respondentów, analiza i interpretacja danych. Do notatki dołączone są także wykresy prezentujące graficznie dane pozyskane w drodze ankiety, takie jak: wiek i płeć respondentów, poziom wykształcenia respondentów, aktualny stan zawodowy respondentów, rodzaje instytucji muzycznych potrzebnych w Ostrowie Wlkp., zainteresowania muzyczne respondentów. Ponadto w notatce zostały przeprowadzone szczegółowe analizy zdobytych danych. W notatce omówiono także błędy jakie mogą pojawić się w trakcie projektowania ankiety lub przeprowadzania samego badania. Jako załącznik dołączono również ankietę użytą w tym badaniu.

Badania dotyczące zainteresowań muzycznych mieszkańców Ostrowa Wlkp. i oceny życia muzycznego w mieście
Spis treści
Wstęp 3
Rozdział I. Metoda badań 4
Rozdział II. Respondenci 4
Płeć 4
Wiek 4
Wykształcenie 5
Aktualny stan zawodowy 6
Rozdział III. Analiza i interpretacja danych 7
Zapotrzebowanie na instytucje muzyczne w Ostrowie Wlkp. 8
Zainteresowania muzyczne respondentów (rodzaje muzyki) 10
Udział respondentów w życiu muzycznym miasta Ostrowa Wlkp. 14
Ocena imprez muzycznych organizowanych w Ostrowie Wlkp. 20
Podsumowanie i wnioski 25
Błędy badania 26
Załącznik (kopia kwestionariusza ankiety) 27
Wstęp
Przedstawione w niniejszym raporcie badania opinii publicznej pokazują jak kształtują się gusta muzyczne mieszkańców Ostrowa Wlkp. Na podstawie uzyskanych informacji możliwym będzie ustalenie jak kształtują się oceny mieszkańców dotyczące życia muzycznego miasta, w szczególności zaś, jaki jest poziom organizowanych koncertów, jak wygląda frekwencja na tych koncertach, jakiego rodzaju imprez muzycznych jest za mało, a także co należy zrobić, by podnieść poziom i frekwencję na tego typu imprezach. Poniższe badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiet przygotowanych specjalnie na potrzeby Rady Miasta. Przygotowujący te badania znają rynek muzyczny naszego miasta, co niewątpliwie pomogło w trafnym doborze pytań i w rzetelnym oraz opiniotwórczym przedstawieniu uzyskanych wyników. W ankiecie brało udział 10 respondentów (co dalej stanowi 100%), losowo wybranych spośród mieszkańców Ostrowa Wlkp. Jak wynika z przeprowadzonych badań, uczestnicy reprezentują szeroką gamę osób, zróżnicowanych pod względem wieku, wykształcenia, wykonywanego zawodu oraz zainteresowań muzycznych.
Wstępna analiza danych potwierdziła przewidywania Rady Miasta dotyczące zapotrzebowania na utworzenie nowych i/lub przekształcenie istniejących placówek promujących kulturę muzyczną. Zdecydowana większość respondentów (90%) potwierdziła, że w Ostrowie Wlkp. brakuje tego typu instytucji. W szczególności brakuje profesjonalnej sali koncertowej, na co zwróciło uwagę 80% respondentów. Pod względem rodzajów muzyki największym zainteresowaniem cieszą się imprezy promujące szeroko rozumianą muzykę klasyczną, jak również muzykę popularno-rozrywkową (szczegóły w Rozdziale III punkcie 2). Na ogół respondenci wyrazili swoje niezadowolenie spowodowane małą ilością imprez muzycznych organizowanych na terenie miasta. Również pod względem rodzajów muzyki i poziomu wykonawców ocena tych imprez wypadła raczej krytycznie (szczegóły w Rozdziale III punkcie 4). Pytanie dotyczące uczestnictwa respondentów w życiu muzycznym miasta wykazało stosunkowo

(…)

… koncertów muzycznych są osoby z wykształceniem wyższym i średnim. Trzeba jednak wziąć pod uwagę fakt, że w niniejszym badaniu osoby z wykształceniem średnim stanowią grupę dominującą, z kolei osoby z wykształceniem podstawowym nie są w ogóle reprezentowane przez badanych. Tabela 12 i Wykres 11 przedstawiają częstotliwość uczestnictwa w koncertach względem stanu zawodowego respondentów.
Stan zawodowy…
… 1. Wiek i płeć respondentów.
oś pionowa: ilość osób,
oś pozioma: wiek.
Wykres 1. Wiek i płeć respondentów.
3. Wykształcenie Wykształcenie respondentów zbadano w czterech poziomach: podstawowym, zawodowym, średnim i wyższym. Na 10 badanych wykształcenie zawodowe posiadają 2 osoby (20%), wykształcenie średnie posiada 6 osób (60%), a wykształcenie wyższe posiadają 2 osoby (20%). Tabela 2 i Wykres 2…
…) i wykształcenia (brak osób z wykształceniem podstawowym i przewaga osób z wykształceniem średnim). Błędy te mogły przyczynić się do zniekształcenia prawdziwego obrazu badanego problemu. Kolejnym błędem było nie umieszczenie w kwestionariuszu ankiety pytania dotyczącego przyczyn rzadkiego uczestniczenia w koncertach muzycznych. Takie pytanie pomogło by poznać bezpośrednie przyczyny niskiej frekwencji. Ponadto…
… uczestniczenia w koncertach względem wykształcenia.
Z powyższych zestawień można zauważyć, że osoby z wyższym wykształceniem uczestniczą w koncertach najczęściej, bo raz w miesiącu lub raz na kwartał. Należy jednak dodać, że osoby te stanowią stosunkowo niewielki procent, bo zaledwie 20%, badanych. Największą rozbieżność częstotliwości uczestnictwa w koncertach zanotowano wśród osób z wykształceniem średnim…
… przez 8 osób (80%). Kolejnym rodzajem jest muzyka rockowa, wskazana przez 4 osoby (40%), muzyka jazzowa i biesiadna otrzymały po 2 głosy każda (po 20%). Nieco mniej popularne okazały się: blues, techno i disco-polo, każdy z typów muzyki zaznaczony przez 1 osobę (10%). Muzyka rap nie została zaznaczona przez żadną osobę, co świadczy o braku zainteresowania tym rodzajem muzyki wśród badanej grupy. Nikt…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz