Doktryny pedagogiczne - strona 2

note /search

Doktryny- zagadnienie św. Tomasz z Akwinu

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 686
Wyświetleń: 2121

ŚW. TOMASZ (1225 - 1274), u czeń arystotelika Alberta Wielkiego; ostateczne cele człowieka to cele niebieskie, jednak waga spraw doczesnych jest duża, Bóg jest twórcą natury więc nie może być sprzeczna z łaską; teologia jest nadrzędną nauką...

Doktryny- zagadnienie doktryna reformizmu i rewizjonizmu

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 98
Wyświetleń: 798

33. DOKTRYNA REFORMIZMU I REWIZJONIZMU Rewizjonizm Podstawy ekonomiczno-społeczne rewizjonizmu tkwiły głęboko w swoistych cechach rozwoju przełomu XIX i XX stulecia. Po rewolucjach z 1848 i 1871r. przyszedł okres spokojniejszego rozwoju kapit...

Doktryny- zagadnienie doktryny odrodzenia

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 28
Wyświetleń: 490

DOKTRYNY ODRODZENIA RACIO STATUS UTOPIE „WIEKU ŚWIATEŁ” - MESLIER, MABLY, MORELLY Jan Meslier - komunizm likwidując pasożytnicze warstwy zapewni powszechny dobrobyt; krytyka rządów despotycznych; reforma społ. i polityczna przez rewolucję ludową...

Doktryny- zagadnienie doktryny reformacji

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 126
Wyświetleń: 1351

DOKTRYNY REFORMACJI Marcin Luter: prawdziwa religia, to bezpośrednia rozmowa człowieka z bogiem; zniesienie przywilejów kleru; sekularyzacja dóbr kość.; uproszczenie kultu i ceremoniału; pośrednictwo kleru nie jest potrzebne, bo cała nauka j...

Doktryny- zagadnienie faszyzm

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 203
Wyświetleń: 784

38. FASZYZM Jest formą dyktatury nacjonalistycznej, która opiera się na kilku zasadach. Najważniejszym dobrem w państwie faszystowskim jest wspólnota, to znaczy naród (rozumiany jako ogół obywateli państwa) lub grupa etniczna rozumiana jako tożsama z narodem. Prawa jednostki są podporządkowane praw...

Doktryny- zagadnienie fizjokratyzm

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 14
Wyświetleń: 756

21. FIZJOKRATYZM Przedstawiciel Lemmercier de la Riviere; środkiem rozwoju jest wygospodarowanie nadwyżek w produkcji, może je dawać tylko rolnictwo; wpływy z nadwyżek należy przeznaczyć na gałęzie deficytowe i utrzymanie państwa, przemysł i rzemiosło tylko przerabiają

Doktryny- zagadnienie Huig de Groot

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 77
Wyświetleń: 574

16. HUIG DE GROOT (Grocjusz): (1583 - 1645) Dzieła: „Wolność mórz”, „O prawie wojny i pokoju”. Silny władca może zapewnić warunki do ekspansji handlowej i kolonialnej; prawo natury jest nakazem prawego rozumu, istniało by, nawet gdyby nie było Boga, bo nawet on nie może go zmienić, można je poznać ...

Doktryny- zagadnienie humanizm

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 70
Wyświetleń: 707

HUMANIZM (XVI) chciano łączyć dwie tradycje: pogańsko - ludzką, i chrześcijańsko - boską; prawda o człowieku w doświadczeniu pokoleń; Erazm z Rotterdamu - trzeba zmieniać człowieka, nie ustrój; obyczaje, nie instytucje; rzecznik

Doktryny- zagadnienie ideologia kontrreformacji

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 91
Wyświetleń: 966

IDEOLOGIA KONTRREFORMACJI 1540 r. Paweł III zatwierdził Towarzystwo Jezusowe Loyoli, w latach 1545 - 1563 Sobór Trydencki, miał na celu uwspółcześnienie kościoła, ale jednocześnie wracał do wielu średniowiecznych obyczajów, potwierdzał m.i...

Doktryny- zagadnienie Jean Bodin

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Doktryny pedagogiczne
Pobrań: 224
Wyświetleń: 1477

JEAN BODIN (1530 - 1596) podstawą badań jest doświadczenie, odrzucił Biblię jako źródło wnioskowania, przyjął za podstawę badań doświadczenie uchodzi za twórcę metody historycznej w prawoznawstwie; a także metody porównawczej, w której dostrzegał szansę dla ustalania prawidłowości proce­sów rozwoj...