To tylko jedna z 4 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1. Co to jest audit? AUDIT: systematyczne, niezależne i przeprowadzane zgodnie z przyjętymi zasadami badanie zgodności działań i ich wyników (skuteczności działań) z wymaganiami i regulacjami oraz założonymi celami (kryteriami auditu). 2. Podaj numer i tytuł normy mającej służącej auditowaniu. norma ISO 19011:2002 Wytyczne dotyczące auditowania systemówzarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego . Dostarcza ona wskazówki do zasad auditu, utrzymywania programu auditów oraz przeprowadzania auditów systemu zarządzania jakością i systemu zarządzania środowiskowego a także wskazuje podstawowe kompetencje, które powinien posiadać auditor. Norma ta daje auditorom i kadrze kierowniczej narzędzie do weryfikacji systemów zarządzania, dzięki któremu mogą zostać zidentyfikowane zarówno obszary funkcjonujące poprawnie, jak i te wymagające poprawy czy działań korygujących. Stosowanie normy ISO 19011 do auditów innych systemów zarządzania jest możliwe pod warunkiem, że specjalny nacisk położony jest na kompetencje zespołu auditowego.
3. Kto to jest auditor? Auditor jest to Osoba prowadząca audit, osoba, która ma kwalifikacje i upoważnienie do tego aby prowadzić audity jakości. 4. Co rozumiemy pod pojęciem kryteria auditu? Kryteria auditu (3 .2) - Zestaw polityk, procedur lub wymagań. Stanowią one odniesienie, z którym porównuje się dowody z auditu (3.3). 5. Jakie są rodzaje auditów? Dotychczasowa praktyka wypracowała trzy podstawowe rodzaje auditów systemu jakości [5]:
audit pierwszej strony, zwany również auditem wewnętrznym,
audit drugiej strony, będący auditem zewnętrznym,
audit trzeciej strony (tzw. audit niezależny), mający również charakter auditu zewnętrznego
INNY PODZIAŁ ADIUTU:
Audit systemu zapewnienia jakości
Audit procesu Audit wyrobu Audit usługi 6. Co to jest audit wewętrzny? Audit wewnętrzny (audit pierwszej strony) to ciągłe monitorowanie i badanie stopnia spełnienia oczekiwań klientów. Prowadzenie auditów wewnętzrnych jest to jednym z wymogów normy ISO 9001. Audi wewnętrzny polega na tym, że osoba przeszkolona i posiadająca certyfikat audytora wewnętrznego, bada wybrane obszary Systemu Zarządzania Jakością, czyli np. sprawdza czy pracownicy postępują zgodnie z procedurami i instrukcjami stanowiskowymi, czy prowadzą odpowiednie zapisy.
Audit jest badaniem a nie kontrolą, dlatego też zawsze jest wcześniej zakomunikowany, a osoby auditowane są wcześniej informowane o czasie i zakresie auditu. Często i nieprawidłowo audit uznawany jest za kontrolę. Wzbudza to strach przed znalezieniem niezgodności, a przecież celem auditu jest właśnie znalezienie błędów czy niedociągnięć w procesie i ich poprawa - czyli doskonalenie systemu.
(…)
… strony?
Audity strony drugiej są przeprowadzane przez strony zainteresowane organizacją, takie jak klienci, lub przez inne osoby występujące w ich imieniu. Dzięki takiemu auditowi firma ma możliwość zdobycia informacji potrzebnych do dokonania wyboru i klasyfikacji swoich dostawców. Interesariusz przeprowadzający go można poznać w jaki sposób funkcjonuje interesujący go obszar itp.
11. Co to jest audit III strony?
Audity strony trzeciej są przeprowadzane przez niezależne organizacje zewnętrzne, takie jak te, które prowadzą certyfikację lub rejestrację na zgodność z wymaganiami międzynarodowych norm ISO lub standardów prywatnych (audit certyfikacyjny).
Audit certyfikujący jest ostatnim etapem wdrożenia systemu zarządzania. Jest to „usystematyzowane i niezależne badanie, którego celem jest ocena…
… jest od zapotrzebowania, np. obsługę klienta można auditować raz na 4 miesiące, a magazyn raz na 6 miesięcy czy raz na rok.
7. Co to jest audit certyfikacyjny?
Certyfikacja jest procesem mającym na celu weryfikację i potwierdzenie spełnienia przez organizację wymogów
określonych w normach. Głównym jej etapem jest audyt certyfikujący, w trakcie którego audytor zewnętrzny
dokonuje sprawdzenia całego zakresu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)