To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Implementacja Zintegrowanego Informatycznego Systemu Zarządzania
Podstawowe fazy wdrożenia:
Prace przedwdrożeniowe (fazy planowania) – analiza strategicznych założeń projektu
związanego z wdrażaniem ZSIZ oraz analizę dotychczasowego sposobu realizacji procesów
organizacji.
Wdrożenie systemu.
Użytkowanie i rozwój.
Zadania realizowane podczas wdrażania
Analiza organizacyjna i/lub studium wdrożeniowe.
Przygotowanie do prac szkoleniowo-wdrożeniowych.
Zmiany programowe (kastomizacja systemu informatycznego).
Prace związane z reorganizacją procesów wewnątrz przedsiębiorstwa odbiorcy ZISZ.
Prace szkoleniowo-wdrożeniowe.
Wprowadzanie danych do systemu informatycznego.
Uruchomienie i weryfikacja realizacji procesu.
Harmonogram wdrożenia musi uwzględniać:
Czasochłonność realizacji prac związanych z przystosowaniem infrastruktury informatycznej.
Potrzeby i specyfikację odbiorcy ZISZ dotyczące kolejności wdrażania ZISZ w poszczególnych
obszarach.
Harmonogram realizacji wymaganych zmian programowych wykonywanych przez dostawcę.
Czasochłonność realizacji prac szkoleniowo-wdrożeniowych w poszczególnych obszarach.
Czasochłonność realizacji prac związanych z reorganizacją procesów w przedsiębiorstwie.
Czasochłonność prac związanych z wprowadzeniem danych do systemu – uzupełnianiem
bazy danych.
Czas uruchomienia i weryfikacja obsługi poszczególnych procesów.
Etap I : analiza i definicja koncepcji wdrożenia:
Powołanie zespołu projektowego.
Określenie oczekiwań względem systemu.
Zapoznanie zespołu projektowego odbiorcy systemu z funkcjonalizacją systemu.
Określenie konieczności i uwarunkowań technicznych przeniesienia danych.
Rozpoznanie i planowanie infrastruktury technicznej.
Planowanie zmian organizacyjnych i programowych
Przygotowanie danych na potrzeby modelu.
Zdefiniowanie modelu funkcjonalnego.
Akceptacja modelu przez odbiorcę systemu.
Przedstawienie kosztorysu realizacji projektu wdrożeniowego.
Ustalenie harmonogramu wdrożenia.
Etap II : implementacja i symulacja procesów biznesowych:
Parametryzacja systemu.
Wykonanie zmian programowych.
Implementacja określonej funkcjonalności.
Testowanie i weryfikacja.
Zatwierdzenie prototypu przez odbiorcę systemu.
Etap III : wdrożenie sytemu do eksploatacji:
Wprowadzenie zmian organizacyjnych.
Instalacja infrastruktury.
Instalacja oprogramowania oraz udzielenie licencji.
Przeniesienie danych.
Wprowadzenie słowników i danych.
Szkolenie administratorów i użytkowników końcowych – zgodnie z harmonogramem
wdrożenia.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)