To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
dr U. Skurzyńska - Sikora, Zarządzanie międzynarodowe, WYKŁAD 6, (sem V)
Globalizacja rynków:
- popyt na określony produkt występuje w skali światowej
- występowanie podobnych potrzeb i preferencji klientów (klientów globalnych) bądź też występowanie globalnych segmentów.
Globalizacja sektora:
- zasięg i zakres działań uczestników danego sektora/rynku, w ramach którego są koordynowane i konfigurowane działania globalne w celu osiągnięcia globalnej przewagi i globalnej wartości dodanej.
Wymiary globalizacji:
- obecność na rynku
- rozmiar oferty produktów i usług
- umiejscowienie w łańcuchu wartości
- marketing
- posunięcia konkurencyjne
Źródła przewagi konkurencyjnej w strategii globalnej:
możliwość geograficznego rozproszenia różnych dziedzin działalności przedsiębiorstwa w celu zaopatrzenia rynku światowego.
zdolność zapewnienia koordynacji różnych ogniw łańcucha wartości Koordynowanie działalności w przedsiębiorstwie globalnym:
synchronizowanie ogniw łańcucha wartości
zmniejszenie kosztów transakcyjnych przepływ informacji miedzy poszczególnymi filiami oraz nimi a jednostką macierzystą
umiejętne zarządzanie współzależnościami
ZALETY GLOBALIZACJI:
ograniczenie kosztów
poprawa jakości produktów
możliwie globalna dostępność globalnych produktów
poprawa wiarygodności konkurencyjnej
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)