To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
dr U. Skurzyńska - Sikora, Zarządzanie międzynarodowe, WYKŁAD 2, (sem V)
Podstawowy zestaw działań Przedsiębiorstwo w ciągu gospodarczym:
Umiędzynarodowienie operacji:
- zoptymalizowanie zasobów przez korzystanie z zasobów zlokalizowanych w różnych krajach oraz logistykę międzynarodową. Umiędzynarodowienie marketingu:
- pojmowanie rynku ze świadomością przekroczenia granic w tradycyjnym rozumieniu -politycznym i narodowym.
- przyczynia się do standaryzacji elementów marketingu
- polega na dostosowaniu do specyfiki rynków zagranicznych
CEL ZARZĄDZANIA MIEDZYKULTUROWEGO:
- podejmowanie działań bieżących i długofalowych, które mają pomóc w dostosowaniu subkultur do kultury organizacji.
MODELE ZARZĄDZANIA MIEDZYKULTUROWEGO:
*Kulturowa dominacja - polega na narzuceniu przez organizację macierzysta własnej kultury organizacyjnej i pozostałym partnerom (dystrybutorom, partnerom w joint venture)
*Współistnienie kulturowe - polega na poszukiwaniu kompromisu pomiędzy kulturami partner, które przybiera formę istnienia z odrębnych kultur w firmie.
*Współpraca kulturowa - kultury organizacyjne aktywnie oddziaływają na siebie, w wyniku czego tworzone są nowe wartości organizacyjne, sprzyjające rozwojowi i integracji firmy.
dostawcy
przedsiębiorstwo
pośrednicy
odbiorcy finalni
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)