Narracje, w które wchodzą ludzie - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 35
Wyświetleń: 518
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Narracje, w które wchodzą ludzie - wykład - strona 1 Narracje, w które wchodzą ludzie - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Narracje, w które wchodzą ludzie
Are you in? Czy wchodzisz w to - narracje, w które trzeba wejść i zaangażować się w nie. Nowe praktyki konsumenckie/ nowe formy badań marketingowych: Zaangażowanie emocjonalne Społeczności owy charakter nowych praktyk konsumenckich Hipertowrzyskość, plotka, pogłoski, legenda miejska, teorie spiskowe ( funkcjonują w obrębie wspólnoty, w której tworzy się wieź)
Trnasmedilaność: reklama pojawia się w różnych mediach np. w kinie POKOLENIE X: osoby, które wychowały się na mediach i reklamie, dlatego są na nie odporne, mają do nich zdrowy dystans. Osoby te nie chcą się dostosowywać do tego, co się mu narzuca i w ten sposób tworzą społeczność. Żadna jednostka nie podejmuje decyzji samodzielnie, bez społeczności. Widać to w takich sytuacja, że bardzo często za nim dokonamy kupna jakiegoś przedmiotu czytamy o nich różne fora. OBYWATEL MONITORIALNY Uczestnictwo we wspólnotach polega na dzieleniu się wiedzą. Przestrzenie przyciągania - nieformalne formy edukacji np. chomikuj.pl można tam odnaleźć bardzo często streszczenie całych studiów. Edukujemy się w ten sposób bezinteresownie. NEOPLEMIENNOŚĆ (Mafesoli) pojawia się tendencja do tworzenia wspólnot o charakterze ograniczonym, które tworzą się na podstawie jednej cechy. Ludzie angażują się w to emocjonalnie np. ludzie uprawiający yogę. Wspólnoty bardzo często budują się także wokół marek np. Apple. Marka staje się symbolem. Ale okazuje się także, że nie wszystkie produkty się do tego nadają np. proszek do prania, a zupełnie inaczej już się ma sprawa ubrań. Zaangażowanie emocjonalne. Kapitał emocjonalny, ekonomia afektywna, ekspresja. Kapitał kulturowy: buduje się wokół marki. Konsument angażuje się w przekazy, a angażowanie przywiązuje nas do marki. Siła konwergencji: odgórnej i oddalonej. Zakupy mają być pewnym doświadczeniem, które należy przeżywać. Sukces jest wtedy, kiedy zainteresowanie zakupem i doświadczenie osiąga się podczas robienia zakupów. Hiperrzeczywistość - facebook - mamy bardzo wielu znajomych. Przestaje już wystarczać porduct placement, nie tylko pokolenie X, ale i wcześniejsza wiedza o, co w tym chodzi. Konsumenci nie dają się już nabierać. Dlatego strategie sprzedażowe muszą być coraz bardziej wyrafinowane. Element nie na miejscu: element ten z pozoru przeszkadza i jest początkiem kampanii lub gry to np. proteksty - to wszystko to, co nie jest tekstem głównym np. na płycie DVD znajdują się wszystkie teksty utworów z płyty. Mroczny marketing: ukrywanie marki i intencji, aby dotrzeć do opornych konsumentów. Przestrzeń miejska w kontekście nowych praktyk konsumenckich/ strategii reklamowych: ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz