To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Media publiczne a media prywatne Sposoby finansowania mediów Sposób 1: Reklama Medium sprzedaje swój czas antenowy (np. radio), powierzchnię (np. gazety) lub oba naraz (np. strony internetowe) podmiotom, które chcą reklamować swoje produkty, usługi, etc. Przedmiotem transakcji jest w istocie dostęp do grup audytoriów Im większe, atrakcyjniejsze, lepiej zdefiniowane i dopasowane audytoria, tym wyższa jest cena płacona przez reklamujący się podmiot Pewnym wariantem tego sposobu finansowania jest sponsoring Zalety i wady modelu finansowania opartego na reklamie? Przykład regulacji dotyczących reklamy w telewizji „Art. 16.
1. Reklamy powinny być wyraźnie wyodrębnione w programie i oznaczone w sposób niebudzący wątpliwości, że są reklamami i nie pochodzą od nadawcy. Dotyczy to odpowiednio telesprzedaży. 2. Reklamy nie mogą zajmować więcej niż 15 %, a reklamy nadawane łącznie z telesprzedażą, z zastrzeżeniem ust. 3, więcej niż 20 % dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 12 minut w ciągu godziny. 3. Bloki programowe poświęcone wyłącznie telesprzedaży nie mogą zajmować w programie więcej niż 3 godziny dziennego czasu nadawania programu, przy czym minimalny czas trwania takiego bloku wynosi 15 minut, a liczba tychbloków nie może przekraczać 8. (...) Art. 17.
1. Sponsorowane audycje lub inne przekazy są oznaczane przez wskazanie sponsora na ich początku lub na końcu. Wskazanie sponsora może zawierać tylko jego nazwę, firmę, znak towarowy lub inne oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorcę lub jego działalność, widok jednego towaru lub usługi” (Źródło: Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji). Sposób 2: Abonament Polega na wprowadzeniu obowiązkowych opłat za posiadanie odbiornika telewizyjnego lub/i odbiornika radiowego. Opłaty te przeznaczane są na finansowanie niektórych stacji radiowych lub telewizyjnych. Przykład: TVP, Polskie Radio, BBC Zalety i wady tego modelu finansowania? Ustawa o opłatach abonamentowych z dnia 21.04.2005 r. „Art. 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa tego odbiornika (...) Art. 3. Wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej w danym roku kalendarzowym wynosi: 1) za używanie odbiornika radiofonicznego -5,94 zł; 2) za używanie odbiornika telewizyjnego albo odbiornika radiofonicznego i telewizyjnego -18,68 zł. 1a. Kwoty, o których mowa w ust. 1, są waloryzowane w każdym roku średniorocznym wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, ustalonym w ustawie budżetowej.
(…)
… i telewizji; b) utworów wykonywanych w języku polskim i utworów związanych przez osobę wykonawcy, kompozytora lub autora opracowania, z kulturą polską (w przypadku programu radiowego lub telewizyjnego) -art. 15 ust. 2 i 3 ww. ustawy. 5) dotychczasowe przestrzeganie przepisów dotyczących radiokomunikacji i środków masowego przekazu. (Źródło: Art. 36 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji) Reforma systemu…
… z medium Wyróżnia się dwie podstawowe formy: - subskrypcje/prenumeraty (np. comiesięczne opłaty za telewizję cyfrową lub roczne za prenumeratę czasopisma) - opłaty za dostęp do konkretnych treści lub wydań (pay-per-view, opłaty za zakup gazety) W przypadku niektórych mediów elektronicznych (radio, telewizja) początkowo nie istniały techniczne możliwości pobierania opłat Zalety i wady tego modelu…
…; -podejmowanie, w zakresie przewidzianym ustawą, rozstrzygnięć w sprawach koncesji na rozpowszechnianie i rozprowadzanie programów; -uznawanie za nadawcę społecznego lub odbieranie tego przymiotu, na warunkach określonych ustawą;
-organizowanie badań treści i odbioru programów radiowych i telewizyjnych; -ustalanie wysokości opłat za udzielenie koncesji, wpis do rejestru oraz wysokości opłat abonamentowych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)