Cloud Computing Jednym z możliwych kierunków rozwoju mediów jest tzw. cloud computing („przetwarzanie w chmurze”) Polega on na przeniesieniu usług medialnych i informatycznych w całości na zewnętrzne serwery Prostymi przykładami zastosowania cloud computing jest streaming, np. w serwisach Spotify lub Wrzuta; wariant tego modelu jest stosowany przez producentów gier (np. gry przeglądarkowe) Bardziej zaawansowane modele to Google Docs (Dokumenty Google - przenoszące pakiet biurowy do sieci) oraz Google Chrome OS (przenoszący cały system operacyjny do sieci) Cloud computing jest zagrożeniem przede wszystkim dla dużych koncernów komputerowych (Microsoft), jednak będzie mieć też wpływ na koncerny medialne Prawdopodobne scenariusze rozwoju i ich konsekwencje Rywalizacja: Netlabele vs tradycyjne wytwórnie muzyczne Crowdfunding vs tradycyjni wydawcy Linux vs MS Windows vs Mac OS Firefox vs Internet Explorer vs Chrome Adblock vs wydawcy prasy Kooptacja: Wiadomosci24.pl i Polskapresse Last.fm i CBS Digital Text Platform i Amazon.com Blox.pl i Agora Linux i Android Mozilla i Google
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)